‘De Dood van een Goedmens’ is warm ontvangen door pers en publiek.

Theaterkrant ★★★★☆

Willem de Vlam snijdt in kort bestek grote thema’s aan. Racisme. Succesvol zijn of mislukken. Jaloers zijn of gul. Loyaal zijn of verraad plegen. […] Het gaat er hard aan toe in deze emotionele voorstelling. Geen ontkomen aan. Ongemakkelijk, confronterend. Een voorstelling die krassen op de ziel achterlaat.”

Volkskrant  ★★★☆☆

“Zowel bij Nadia als bij Jacob spelen jeugdtrauma’s op. De sluimerende jaloezie tussen beiden en de vraag wat er uiteindelijk met de moeder gaat gebeuren zijn de pijlers onder deze voorstelling, die ook nog gaat over orgaandonatie en racisme.
De Bres en Winter treffen de juiste toon – hij zoekend en twijfelend, zij verbeten en hard – in sterke dialogen en korte overpeinzingen tussendoor. Af en toe knallen er in dit aftasten wat emoties doorheen. Het is realistisch theater, in dito setting.”

Parool

“We zitten erbij en kijken ernaar, wat bepaald ongemakkelijk is, alsof je ongewild toehoorder bent van een fikse familieruzie.”

“De Vlam koos een slimme vertelvorm waarin zijn personages ons in terzijdes rechtstreeks aanspreken om te vertellen over hun moeizame onderlinge band, en die met hun moeder, de ‘goedmens’ uit de titel. Daardoor snappen we de gevoelens die in de dialogen voorbij komen. Van lichte irritaties over en weer tot met veel stemverheffing modder gooien.”